December 2012

7- 9 december 2012 Zierikzee

Snertrace BZC 2012 in Zierikzee. Vrijdag werden we wakker met een dikke sneeuwdeken op het dek. Om 3 uur 's middags arriveerden Ton en Evelyn en zijn we gelijk vertrokken naar Zierikzee. Er stond geen wind dus op de motor door het Brabantsvaarwater naar Zierikzee gevaren. We moesten even wachten op de brug van 10 over 5. We kwamen in het donker aan in Zierikzee en konden naast de Eigenweis van Roos en Wilbert afmeren. Na een drankje en een hapje gezamenlijk gegeten in restaurant De Proeferij. Prima eten! Het dessert aan boord genuttigd en daarna naar bed. 's Ochtends ons gereed gemaakt voor de wedstrijd. Met stralend maar koud weer vertrokken naar de startlijn. De wedstrijd over 23 mijl werd al bij de start ingekort met 6 mijl vanwege de geringe wind. Gelukkig trok de wind na het dobberen in het 2e deel van de wedstrijd iets aan naar 3 bf. Om 5 uur kwamen we terug in Zierikzee en zijn we even de kop erwtensoep (snert) gaan halen in Cafe de Biet. Daarna op naar restaurant de Werf waar het diner met thema "Silver" werd georganiseerd. Moe maar voldaan zijn we rond 1 uur naar de boot gegaan en gaan slapen. Om kwart over negen zondagochtend zijn we weer vertrokken terug naar de thuishavens. Het was echter totaal ander weer. Westen wind 6 bf met windstoten to 35 knopen. Maar nadat de brugwachter van de Zeelandbrug voor ons de brug heeft geopend konden we nog onder zeil (fok) naar huis varen. Om 12 uur daar afgemeerd en na de lunch de boot verder leeg en schoon gemaakt. Daarna zijn Ton en Evelyn vertrokken en zijn wij ook naar huis gegaan. Dit is voor ons ook gelijk het einde van het zeilseizoen 2012. Nu gaan we ons voorbereiden op de plannen voor 2013.

Sfeerimpressie BZC Snertrace 2012.